CZYM JEST POZYCJONOWANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH?
Pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarce Google jest dużo bardziej złożonym procesem niż pozycjonowanie Wrocław. Większość wiodących sklepów internetowych zawdzięcza swoją popularność m.in. dobrze prowadzonej kampanii promocyjnej w Internecie. Jej istotnym elementem jest pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Dlaczego po wpisaniu nazwy danego produktu w wyszukiwarce Google, twój sklep znajdujemy dopiero na 3 lub 4 zakładce? Czy sklepy internetowe mają układ z Google? Czy płacą gigantyczne pieniądze za pozycjonowanie? Oczywiście NIE. Według najnowszych wytycznych algorytmu Google, wiek sklepu internetowo także nie ma już istotnego wpływu na proces pozycjonowania. Wszystko opiera się na perfekcyjnej optymalizacji oraz na zdobyciu wartościowych linków przychodzących. Uproszczając, regularnie przeprowadzany proces optymalizacji oraz linkowania można nazwać pozycjonowaniem sklepów internetowych. Działania te powodują stały wzrost pozycji w wyszukiwarce Google.
NA CZYM POLEGA POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO?
Proces jest bardzo podobny do pozycjonowania strony internetowej. Optymalizacji w sklepie internetowym podlegają praktycznie wszystkie elementy. Co, gdy już zostaną wybrane już główne słowa i frazy kluczowe, które odnoszą się do głównej branży sklepu WWW? Należy sprawić, aby algorytm Google znalazł na głównej stronie m.in. teksty zawierające odpowiednie frazy i zdjęcia. Z przypisanymi atrybutami alt odnoszącymi się do głównych fraz kluczowych. Dodatkowo zaprojektowane zostają Meta-Tagi, Nagłówki H1, H2, Dane Strukturalne itd. W taki sam sposób musi zostać zoptymalizowana każda kolejna podstrona w pozycjonowanym sklepie internetowym.
Dużo więcej uwagi należy przyłożyć do podstrony produktu. Powinna ona być zawsze idealnie zoptymalizowana dla algorytmu Google, który w danym okresie występuje. Unikalne opisy produktów oraz niepowtarzalne własne zdjęcia są oczywiście fundamentem, bez którego skuteczny proces pozycjonowania sklepu internetowego nie może istnieć. Po zakończeniu etapu optymalizacji można zająć się pozyskiwaniem linków. Szczególnie z innych wartościowych katalogów lub stron internetowych, które będą prowadziły do pozycjonowanej strony internetowej.
JAK WYGLĄDA PROCES POZYCJONOWANIA SKLEPÓW INTERNETOWYCH?
Pozycjonowanie sklepów internetowych rozpoczyna się zawsze od podstawowej kwestii czyli Audytu SEO. Należy ustalić, które słowa i frazy kluczowe przyprowadzą do sklepu największą grupę potencjalnych klientów. Uchwyconych poprzez wyszukiwarkę Google, tych którzy zlokalizują w sklepie, to czego szukają. W innym przypadku działa to na niekorzyść procesu pozycjonowania. Gdy użytkownik błyskawicznie opuści sklep internetowy, uznając, że nie ma w nim produktu, którego szuka. Kolejnym ważnym etapem jest przypisanie głównych fraz kluczowych do poszczególnych podstron. Tych, które nie są stronami kategorii i produktów, a także ich optymalizacja. Dużo większym wyzwaniem jest wypozyjonowanie fraz kluczowych opisujących kategorie produktów np. Koszulki Sportowe. Każda z podstron kategorii wymaga potraktowania jej tak, jak by to była osobna strona. Zajmująca się tylko sprzedażą pojedynczej grupy produktów. Często zapomina się o tym i tworzy się stronę zbudowaną z samych obrazków. Prowadząc do produktów oraz wszelkiego rodzaju skryptów sortujących.
Na końcu pozostaje optymalizacja podstrony produktu. Oczywiście bez optymalizacji tego elementu, pozycjonowanie sklepów internetowych nie ma większego sensu. Fundamentem jest unikalny opis produktu, niekopiowany bezpośrednio z innych sklepów lub z opisu producenta. Dodatkowo odpowiednio opracowane Meta-Tagi, Nagłówki, Atrybuty Alt przy zdjęciach i wiele innych elementów. Na końcu pozostaje zbudowanie odpowiedniego zaplecza linków przychodzących. Konfiguracja linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Można stwierdzić, że wiele sklepów internetowych na czołowych pozycjach jest bardzo źle zoptymalizowanych. Więc dlaczego są w czołówce? Nie wiadomo dlaczego, ale jest szansa je wyprzedzić. Aby tak się stało, pozycjonowany sklep internetowy musi być idealny dla algorytmu wyszukiwarki Google.